نوشته شده توسط : فرهادی
بان‌کی‌مون: توقف خشونت‌ها در سوریه نیازمند تلاش متمرکز است

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان ملل طی سخنانی در پارلمان بوسنی تاکید کرد که توقف خشونت‌ها در سوریه نیازمند تلاش متمرکز جامعه جهانی است.

خبرگزاری فارس: بان‌کی‌مون: توقف خشونت‌ها در سوریه نیازمند تلاش متمرکز است

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل" روز چهارشنبه از جهان خواست تا جلوی کشتارها در سوریه را بگیرند.

وی که در پارلمان بوسنی صحبت می‌کرد، گفت: من از جهان درخواستی دارم. تاخیر نکنید. برای توقف کشتارها در سوریه اقدام کنید.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنان خود گفت: در زمان کنونی، سازمان ملل به مسئولیت خود عمل نمی‌کند و جامعه جهانی نیز در جلوگیری از ایجاد قتل عام در سربنیتسا شکست خورد.

وی افزود: امروز نیز جامعه جهانی در سوریه در حال آزمایش است. صداها کر کننده است، سقوط شتاب دار به سوی جنگ داخلی.

بان کی مون اضافه کرد: سازمان ملل هر آنچه را که در توان دارد، انجام می‌دهد اما اقدام، اقدامی معنادار، نیازمند تلاش متمرکز جامعه جهانی است. بدون اتحاد خونریزی بیشتری به وجود خواهد آمد.



:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
وزرات دادگستری آمریکا علیه متهمان پرونده "بلک واتر" کیفرخواست صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: وزارت دادگستری آمریکا در صدد صدور کیفرخواست مجدد علیه 4 مامور شرکت امنیتی بلک واتر است که به تیراندازی در بغداد و کشتن 17 غیرنظامی متهم بودند اما رد اتهام شده‌اند.

خبرگزاری فارس: وزرات دادگستری آمریکا علیه متهمان پرونده "بلک واتر" کیفرخواست صادر می‌کند

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد تا کیفرخواست جدید ی را علیه چهار تن از ماموران شرکت امنیتی بلک واتر که در تیراندازی سال 2007 میلادی عراق و کشته شدن 17 عراقی دست داشتند،‌ مطرح کند.

بر اساس این خبر، "ریکاردو اوربینا" قاضی بخش آمریکا پرونده رسیدگی به اتهام این ماموران بلک واتر را در سال 2009 میلادی رد کرد اما یک دادگاه تجدیدنظر اتهامات مطرح شده علیه شرکت امنیتی بلک واتر را دوباره سال گذشته میلادی (2011) احیا کرد.

این دادگاه تجدیدنظر به محاکمه مجدد 4 نیروی امنیتی شرکت "بلک واتر" حکم داد و اعلام کرد که قاضی دادگاه اولیه (اوربینا) در پرونده این 4 نفر دچار برخی اشتباهات شده است و باید در حکم صادره تجدیدنظر شود؛ این در حالیست که اوربینا در دسامبر 2009 میلادی حاضر به شنیدن دادخواست ارائه شده علیه کارمندان سابق شرکت بلک‌واتر نشد و آنها را تبرئه کرد تا مورد دیگری بر رسوایی‌های بلک واتر و حاشیه‌های آن افزوده شود و وجود بازی‌های سیاسی در دستگاه قضایی آمریکا را به اثبات رساند.

قاضی بخش آمریکا که از همان سال 2009 میلادی و رد پرونده رسیدگی به اتهامات گاردهای بلک واتر در عراق بازنشسته شده است، اعلام کرد که استدلال دادستان‌های آمریکا از طرح دوباره این پرونده بر پایه اظهارات سوگندی است که گاردهای بلک واتر در ازای وعده گرفتن مصونیت بیان کرده‌اند.

یک وکیل دادگستری آمریکا امروز چهارشنبه به قاضی "رویس لمبرث" گفت که تیم ویژه‌ای تشکیل شده است تا اطمینان حاصل کند که دادستان‌هایی که در حال کار روی طرح کیفرخواست جدید علیه شرکت بلک واتر هستند، به اظهارات مصونیت ماموران این شرکت دسترسی ندارند.

دادستان‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که درصددند تا بعد از جمع آوری شواهد و مدارک بیشتر پیرامون پرونده بلک واتر در عراق، یک کیفرخواست جایگزین را ارائه دهند.

عناصر امنیتی شرکت "بلک واتر" در سال 2007 میلادی به تیراندازی و قتل 17 غیرنظامی عراقی در میدان "النسور" در بغداد متهم شدند؛ این شرکت یکی از بزرگترین پیمانکاران امنیتی دولت آمریکا در عراق بود که با قرار دادهای میلیارد دلاری با واشنگتن و در اختیار داشتن بیش از هزار کارمند، از دیپلمات‌های آمریکایی در عراق حفاظت می‌کرد.

اقدام دادگاه فدرال آمریکا در رد اتهامات طرح شده علیه نیروهای امنیتی بلک واتر خشم دولت و ملت عراق را برانگیخت.

شرکت بلک واتر که از نارضایتی های عمومی آگاه است، چندین سال است که با تغییر نام خود به "XE" در عراق فعالیت می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
دستگیری 24 معترض به قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس کالیفرنیا+عکس

خبرگزاری فارس: بدنبال اعتراضات ادامه دار مردم کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان 25 ساله سیاه پوست به دست یک مامور پلیس این ایالت، 24 معترض دستگیر و 5 تن دیگر از جمله ماموران پلیس و معترضان زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری 24 معترض به قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس کالیفرنیا+عکس

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، درحالیکه خشم و اعتراضات مردم شهر "آنهایم" ایالت کالیفرنیا از کشته شدن یک جوان 25 ساله سیاه پوست آمریکایی بدست یک افسر پلیس وارد چهارمین روز خود شده است، مقامات پلیس کالیفرنیا از بازداشت 24 نفر از معترضان خبر دادند.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا

در جریان تظاهرات هزارن نفری مردم کالیفرنیا که مقابل ساختمان شورای شهر آنهایم تجمع کردند و شعار "بدون اجرای عدالت؛ صلحی در کار نیست" سر دادند، پلیس و ماشین های گشت هدف پرتاب سنگ و بطری از سوی معترضان قرار گرفتند و صدها پلیس نیز از باطوم، گلوله های فلفلی و پلاسیتکی علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

درگیری‌ها در کالیفرنیا

پلیس ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که در جریان این تظاهرات 24 نفر دستگیر شدند و در این بین نیز حداقل 5 نفر از ماموران پلیس، اصحاب رسانه ها و تظاهرات کنندگان مجروح شدند اما هیچ یک از این جراحات جدی نبوده است.

پلیس کالیفرنیا

به دنبال تیراندازی پلیس کالیفرنیا به سمت "مانوئل دیاز" جوان 25 ساله غیرمسلح و کشتن وی، موجی از بی اعتمادی‌ مردم جنوب کالیفرنیا به پلیس آمریکا به راه افتاده است و اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه به راه افتاده است؛ شاهدان این ماجرا با بیان اینکه مانوئل دیاز پشت به پلیس در حال فرار بود که از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به زانو در آمد، عنوان کردند: پس از آن، پلیس توسط گلوله ای دیگر که به طرف جمجمه او شلیک کرد او را به قتل رساند.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا

درگیری معترضان آمریکایی در کالیفرنیا با ماموران پلیس متعاقب برگزاری نشست روز سه شنبه شورای شهر گزارش می شود؛‌ در این نشست رهبران شهری از دفتر وکیل دادگستری آمریکا خواستند تا درباره تیراندازی های اواخر هفته در این ایالت تحقیق کنند؛ در این نشست همچنین طرح دعوی 50 میلیون دلاری گروه های حقوق مدنی نیز مطرح شد.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا
دستگیری معترضان در کالیفرنیا

انتهای پیام/ن.ص



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
آمار بیکاری در فرانسه رکورد زد

خبرگزاری فارس: آمار بیکاری در فرانسه به بالاترین میزان خود از سال 1991 به بعد رسید.

خبرگزاری فارس: آمار بیکاری در فرانسه رکورد زد

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کار فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد بیکاران در ماه جولای همچنان افزایش یافت و به عدد 2 میلیون و 945 هزار نفر رسید که در مقایسه با ماه می 0.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

با این حساب، ماه جولای، چهارمین ماه پیاپی به شمار می‌آید که آمار بیکاری در آن افزایش می‌یابد و از سال 1991 به بعد بی سابقه به شمار می‌آید.

بر اساس آمارها، با اضافه کردن افرادی که کارهای پاره‌وقت دارند و آنها نیز به دنبال شغل هستند، 4 میلیون و 395 هزار فرانسوی بیکار هستند. در ماه می حدود 33 هزار و 300 نفر به جمع بیکاران فرانسوی افزوده شدند.

در مقایسه با سال گذشته، آمار بیکاری حدود 7.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
گزارش میدانی خبرنگار فارس از تحولات سوریه
آرامش به حلب بازگشت / بازگشت اهالی حمص به منازلشان

خبرگزاری فارس: در حلب صدای درگیری‌ها و انفجارهای مختلف به گوش می رسد، این در حالی است که در میدان‌ها و بازارهای مرکز شهر، زندگی به حالت عادی برگشته است، در دیرالزور تعقیب تروریست‌ها ادامه دارد و اهالی منطقه کرم شمشم حمص نیز به منازل خود بازگشتند.

خبرگزاری فارس: آرامش به حلب بازگشت / بازگشت اهالی حمص به منازلشان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ارتش سوریه عملیات پاکسازی در برخی از مناطق دمشق و حومه آن را که از مدتی قبل آغاز کرده، همچنان ادامه می دهد، در همین راستا دیروز اعلام شد که منطقه نهر عیشه واقع در جنوب پایتخت پاکسازی شده و منطقه امن و خالی از حضور گروه های مسلح است.

منطقه نهر عیشه از مناطق هم مرز با منطقه قدیمی المیدان در دمشق است و با منطقه القدم نیز که همچنان عملیات پاکسازی در آن با همکاری نیروهای امنیتی و ارتش سوریه ادامه دارد، متصل است.

بازداشت تعداد زیادی از تروریست‌ها در حلب

 

در شهر حلب نیز نیروهای ویژه امنیتی، گروه های مسلح را که اقدام به راهزنی و تجاوز به شهروندان می‌کنند و اموال عمومی و خصوصی مردم را تخریب می کنند، تحت تعقیب قرار داده است، در "حی الصاخور" در حلب درگیری هایی میان دو طرف ایجاد شده و گروه های مسلح خسارت های سنگینی متحمل شده اند.

برخی منابع مطلع به خبرگزاری فارس اعلام کردند که از میان افراد مسلحی که به دست نیروهای ارتش کشته شده، مروان عبدالقادر عبدالله و عمر دیبو عمر و عبدالله بن عبد الکریم و محمود مرشد صالح و احمد الحمید شناسایی شده اند. این منابع اعلام کردند که نیروهای امنیتی تعدادی از افراد مسلح را که اقدام به ترساندن شهروندان و تخریب مناطق حی المرجه و النیرب در حلب می کردند را بازداشت کرده اند.

بازگشت حالت عادی و طبیعی به شهر حلب

 

افراد مسلح همچنین با استفاده از خودروهای چهار سیلندر که روی آنها مسلسل قرار داده شده است، به بخش پلیس الکلاسه واقع در منطقه "بستان القصر" در شهر حلب حمله کردند، این حمله باعث کشته شدن تعدادی از افراد مسلح شد، آنها همچنین به بخش امنیت جنایی در منطقه "شیخ طه" نیز حمله کردند.

در منطقه صلاح الدین نیز سه انفجار راکت که از منابع نامشخص پرتاب شده گزارش شد، لازم به ذکر است که مناطق "صلاح الدین" و "السکری" و "بستان القصر" و "المیسر" و "باب الحدید" و "الشعار" شاهد موج فزاینده ای از مهاجرت مردم همزمان با انتشار نیروهای ارتش بوده است.

در حلب نیز صدای درگیری‌ها و انفجارهای مختلف به گوش می رسد، این در حالی است که در میدان ها و بیشتر بازارهای مرکز شهر بعد از اینکه دیروز به حالت تعطیل درآمد و روند ترددها در این شهر کاملا متوقف شده بود، زندگی به حالت عادی برگشته است.

پاکسازی یک روستا در استان حسکه

 

از سوی دیگر یگان هایی از ارتش نیز عملیات یورش به یک مرکز در روستای الظاهریه واقع در توابع الجوادیه در استان الحسکه را آغاز کردند، این عملیات به کشته شدن 10 فرد مسلح منجر شد و 12 نفر دیگر نیز بازداشت شدند و مقادیر زیادی از سلاح شامل 3 کلاشنیکوف و 5 مسلسل بی کی سی و 2 قبضه آر پی جی و مقادیر فراوانی از مهمات و یک کارگاه ساخت بمب های ضد نفر و ضد تانک و چندین قناصه و یک بیمارستان میدانی با مقادیر زیادی از قرص های مخدر و روانگردان ضبط شد.

در این عملیات همچنین بمب های آماده انفجار و مقادیری از مواد قابل استفاده در ساخت مواد منفجره و دستگاه های انفجار از راه دور و 3 خودروی مسروقه و اسناد مربوط به گروهک های تروریستی با عنوان جبهه النصره که مرتبط با القاعده است، از دیگر لوازم ضبط شده در این عملیات بودند.

 

تعقیب تروریست‌ها در دیرالزور ادامه دارد

در استان دیر الزور نیز ارتش سوریه اقدام به تعقیب سران مسلح کرد، در منطقه الخریطه 5 نفر از افراد مسلح در مانعی که برای بازرسی از شهروندان گذاشته بودند کشته شدند، همچنین درگیری دیگری نیز بین ارتش و افراد مسلح در اطراف میدان المصریه در شهر بوکمال ایجاد شد که در جریان آن دهها نفر از افراد مسلح کشته شدند و چندین نفر بازداشت شده و سلاح های آنها ضبط شد.

بازگشت اهالی حمص به منازلشان

 

در شهر حمص نیز اهالی منطقه کرم شمشم بعد از پاکسازی این منطقه از گروه های مسلح و بازگشت امنیت به آن، به خانه های خود باز می گردند.

تعقیب افراد مسلح و بازداشت آنها در حماة ادامه دارد

 

در حماة نیز نیروهای امنیتی مرتبط، گروه های مسلح را در منطقه الزیاره که به شهروندان تجاوز کرده و املاک عمومی و خصوصی را تخریب می کردند، تحت تعقیب قرار دادند، برخی منابع اعلام کردند که عملیات پیگرد در این منطقه خسارت هایی را به گروه های مسلح از جمله گروه های ابراهیم فارس الأحمد، محمود سلیمان الحسو وعبد الرحمن أمین الأمین وارد کرده است.

در ربیعه و اطراف آن نیز عملیات پاکسازی منطقه از وجود عناصر مسلح همچنان ادامه دارد و بخش زیادی از تروریست ها از این منطقه به ترکیه گریخته اند.

ارتش سوریه همچنین تسلط خود بر بخش هایی از حمص و حلب و ریف دمشق را بعد از درگیری‌های ارتش با گروه های مسلح در این منطقه افزایش داده است، این درگیری ها اتفاقات منطقه بابا عمرو را که از ماهها قبل ارتش بر آن مسلط شده و امنیت را به آن بازگردانده، در ذهن انسان تداعی می کند.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
تمرین فردای پرسپولیس تعطیل شد

خبرگزاری فارس: با تصمیم ژوزه مانوئل تمرینات پرسپولیس فردا پنج‌شنبه تعطیل است.

خبرگزاری فارس: تمرین فردای پرسپولیس تعطیل شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از تمرین امروز ژوزه مانوئل به دلیل خستگی بازیکنان تمرین فردا پنج‌شنبه را تعطیل اعلام کرد. پرسپولیسی‌ها از جمعه تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

همچنین چند بازیکن پرسپولیس که در لیست 18 نفره این تیم در دیدار برابر فجر حضور نداشتند فردا تمرینات ویژه خود را در ورزشگاه درفشی‌فر دنبال خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
فرمانده انتظامی کهگیلویه:
آمار تصادف در کهگیلویه کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: با برخوردهای قانونی که با افراد متخلف داشتیم آمار تصادفات نسبت به سنوات قبل بالاتر نرفته بلکه کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: آمار تصادف در کهگیلویه کاهش یافته است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، جهان دیماز عصر امروز در نشست شورای ترافیک این شهرستان، اظهار داشت: حفاری‌هایی که در سطح شهرستان انجام شده منجر به مشکلات اساسی از جمله به هم خوردن زیبایی شهرستان و تصادفات زیادی شده است.

وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم با توجه به طولانی بودن برخی از حفاری‌ها به دستگاه‌های عامل حفاری هشدار داده که تسریع در کار داشته باشند.

دیماز با بیان این که هر 100 هزار تومان جریمه می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد، ابراز داشت: اگر تصمیمات پیشگیرانه و بجا باشد می‌تواند از تصادفات جلوگیری کند، پس از همکاران در راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم در این زمینه نهایت تلاش و تعامل را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه با بیان این که تاکسی‌ها باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، عنوان داشت: از لحاظ قانونی خروج تاکسی‌ها از شهر ممنوع است.

این مسئول 40 درصد تصادفات در سطح شهرستان را موتورسیکلت‌ها دانست و بیان داشت: امسال 459 موتور سیکلت به دلیل نداشتن پلاک و گواهینامه توقیف شدند.

دیماز با اشاره به فراوانی وسایل نقلیه در سطح شهرستان تصریح کرد: با برخوردهای قانونی که با افراد متخلف داشتیم آمار تصادفات نسبت به سنوات قبل بالاتر نرفته بلکه کاهش یافته است.

در ادامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه گفت: رانندگان تاکسی می‌توانند هم فرهنگ‌ساز خوب و هم مخرب فرهنگ باشند.

پورنگ در رابطه با عدم همکاری برخی ادارات با پلیس متذکر شد: در بعد ساختار فرهنگی و زیر ساخت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی به اداراتی که کار فرهنگی انجام می‌دهند نیاز داریم بنابراین انتظار داریم همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

این مسئول ضمن تقدیر از سازمان مردم نهاد یاران مانا در برگزاری همایش حقوق شهروندی تاکید کرد: امیدوار هستیم یکی از سازمان‌ها پیش قدم شده و همایشی جهت آموزش رانندگان تاکسی برگزار کنند.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
سیدحسن نصرالله:/۱
ایمان به خدا راز مقاومت اسلامی است/مقاومت 30 سال است با دشواری‌ها مقابله می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی تاکید کرد که ایمان به خداوند متعال راز مقاومت اسلامی است و به مبارزان آن توانایی مقابله با دشمن و امید به پیروزی را اعطا می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایمان به خدا راز مقاومت اسلامی است/مقاومت 30 سال است با دشواری‌ها مقابله می‌کند

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، سید"حسن نصرالله" طی سخنانی در مراسم جشن فارغ التحصیلی فرزندان شهدای مقاومت گفت: وقتی از خانواده شهید علی و احمد عنیسی سخن می‌گوئیم از نسل‌های مقاومت که دوشادوش هم می‌جنگیدند و با هم شهید می‌شدند، سخن می‌گوئیم.

وی اظهار داشت: در این جشن خانواده‌هایی هستند که جگر گوشه‌های خود را در راه مقاومت داده‌اند و سوال این است که چرا برادر پشت سر برادر به کاروان شهدا می‌پیوندد؟ سوال در مورد این همه اصرار برای شهادت مطرح می‌شود؛ پیروان پیامبران این چنین به سمت شهادت می‌رفتند، شاید مشخصه کربلا در تاریخ این است که ظرف چند ساعت اندک این صحنه‌ها درباره شهادت زیاد شد همانند شهادت پدر و پسر یا شهادت دو برادر و یا چند برادر در آن واحد شهید شدند.

وی تصریح کرد: در این روز این شهدا و آغاز مقاومت را به یاد می‌آوریم؛ ما تعداد اندکی بودیم که ما را به دیوانگی متهم می‌کردند. سوال این است که چرا این شهدا و رفقای آنها این راه را انتخاب کردند؟ با بیان ساده می‌گویم که ایمان به خداوند و رسول خدا، ایمان به وعده خدا، روز قیامت و کرامت الهی و نیز ایمان به به چیز دیگری که دنیوی است و آن اینکه جهاد و شهادت راه عزت و افتخار است.

وی افزود: این شهدا می دانستند که تکلیف آنها مبارزه با دشمن اسرائیلی است که سرزمین ما را اشغال کرده و به اهالی آن تعدی کرده است و اینها قبول کردند که این تکلیف را با اخلاص و صادقانه انجام دهند؛ این فرهنگی که این شهدا با آن تربیت یافتند همان فرهنگ خانواده‌های شهداست که همچنان وجود دارد، این رضایت خانواده های شهدا از ایمان آنها به خداوند و رضایت به قضا و قدر الهی نشأت می‌گیرد و راز مقاومت اسلامی و جوهره آن نیز در همین مسئله نهفته است.

نصرالله تاکید کرد: امروز کسانی هستند که تحلیل می‌کنند و می‌گویند که حزب‌الله در تنگنا است و در وضعیت دشواری بسر می‌برد و من می‌گویم که آنها بر اساس اوضاع و احوال و تفکرات خودشان سخن می‌گویند زیرا مقاومت 30 سال است که با دشواری‌ها مقابله می‌کند و جنگ جولای بهترین دلیل برای آن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت: در جنگ جولای 2006 برخی‌ها گمان می‌کردند که مقاومت نفس‌های آخر خود را می‌کشد در حالی که مقاومت از پیروزی سخن می‌گفت، به همه کسانی که این راه را ادامه می‌دهند و همه کسانی که رخدادها برایشان مهم است می‌گویم که ایمان به خداوند توانایی صبر و پایداری را به اعطا می‌کند و جانفشانی‌ها و قربانی‌ها هر چه باشد[دیگر مهم نیست].

وی اظهار داشت: ایمان به خداوند به ما این توانایی را می‌دهد که قربانی دهیم هر چند که عزیزانمان باشند این ایمان به ما امید به پیروزی را می‌بخشد هر چند که دشمنان ما زیاد و یاری‌گران ما اندک باشند و این ایمان است که این دیدگاه روشن را به اعطا می‌کند.

نصرالله تاکید کرد: ایمان به خداوند است که افق پیروزی در دنیا و آخرت را برای ما ارزانی می‌دارد و احمد و علی عنیسی و تمامی شهدا این ایمان را داشتند و به همین دلیل در برابر بمباران جنگنده‌ها هیچ ترس و واهمه‌ای نداشتند، اینها داستان‌های واقعی است، داستان علی و احمد عنیسی داستان‌هایی است که در جنگ جولای رخ داد و اینها باید برای مردم روایت شود و اینها معجزه‌های انسانی آنها است.

ادامه دارد ...



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
فرمانده نیروی انتظامی گچساران:
برخی در فتنه 88 به دنبال کشف حجاب بودند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: برخی افراد در جریان فتنه 88 به دنبال کشف حجاب بودند.

خبرگزاری فارس: برخی در فتنه 88 به دنبال کشف حجاب بودند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید قدرت‌الله بیعت‌اصل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تهاجم فرهنگی را مهم‌‌ترین برنامه و استراتژی دشمنان نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان نظام اسلامی، کم‌حجابی و بدحجابی در کشور بوده که مسئولان باید با برنامه‌ریزی، راهکارهای کارشناسی شده تعصب، و غیرت اسلامی با کمک خود مردم این ناهنجاری اجتماعی را کنترل کنند.

نیروی انتظامی در ماه رمضان فعالیت‌های خود را افزایش داده است

وی افزود: نیروی انتظامی نیز با توجه به وظایف محوله اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده است و برنامه‌های خود در سطح بالاتری ادامه خواهد داد.

بیعت‌اصل با اشاره به اهمیت برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نیروی انتظامی گچساران فعالیت‌های خود را در ماه مبارک رمضان افزایش داده است و با برقراری و ایجاد گشت‌های آشکار و پنهان در زمینه برخورد با ناهنجاری‌ها به ویژه روزه‌خواری تلاش می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران با اشاره به معدود افراد مشاهده شده در بحث روزه‌خواری در این شهرستان ابراز داشت: در شهرستانی که همه جمعیت آن را شیعه تشکیل می‌دهد بروز چنین مواردی جای سوال دارد که این مسئله باید تجزیه و تحلیل شود.

وی گفت: نیروی انتظامی گچساران در آمادگی کامل نه برای سرکوب بلکه برای مقابله و پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی روزه‌خواری به سر می‌برد و در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود.

بیعت‌اصل با اشاره به ناهنجاری بدحجابی و بی‌حجابی در سطح جامعه عنوان داشت: برای مقابله با این معضل اجتماعی 26 دستگاه و اداره موجود در گچساران باید یا تعامل و همکاری تلاش کنند و به ارائه راهکارهای بروز و تأثیرگذار بپردازند.

بیشترین ریزش‌ها در فتنه 88 به دلیل تهاجم فرهنگی غرب صورت گرفت

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان کشوری میلیاردها ریال در زمینه فرهنگ‌سازی مسائل فرهنگی اجتماعی هزینه کرده است.

بیعت‌اصل با اشاره به تلاش دشمن در صحنه‌های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، یادآور شد: بعضی از افراد در فتنه 88 به دنبال کشف حجاب بودند که با آگاهی و بصیرت ملت مسلمان و شیعی ایران اسلامی شکست خوردند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران در ادامه گفت: این افراد برای رسیدن به اهداف شوم خود بیکار نخواهند نشست و این موضوع توجه ویژه و تلاش مسئولان را می‌طلبد.

بیعت‌اصل با بیان اینکه بسیاری از ریزش‌ها در زمان فتنه 88 ناشی از تأثیرات تهاجم فرهنگی بود.

وی متذکر شد: تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای کرد و با هجمه شدید رسانه‌ای قصد تضعیف و تخریب اعتقادات مسلمانان را داشت.

بیعت‌اصل برخورد و جمع‌آوری ماهواره را نه تنها عملی متحجرانه ندانست بلکه آن را عاملی مهم و بازدارنده علیه تخریب نظام خانواده و فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران با اشاره به اعتراض خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان در زمینه برگزاری نامناسب و مختلط برخی از جشن‌های عروسی در تالارها از مسئولان فرهنگی این شهرستان خواست تا یکی از اولویت‌های کاری خود را موضوع تالارهای عروسی قرار دهند.

برای مقابله همگانی با ناهنجاری‌ها باید لباس بسیجی پوشید

وی متذکر شد: با دست روی دست گذاشتن، مشکلات حل نمی‌شود باید آماده باش بود و با پوشیدن لباس بسیجی به مقابله با ناهنجاری‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن رفت.



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهادی
المپیک 2012 - لندن
پینگ‌پنگ بازان کشورمان حریفان خود را شناختند

خبرگزاری فارس: نمایندگان کشورمان در مسابقات پینگ پنگ المپیک 2012 لندن حریفان خود را شناختند.

خبرگزاری فارس: پینگ‌پنگ بازان کشورمان حریفان خود را شناختند

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون پینگ پنگ، قرعه کشی بخش مردان المپیک 2012 لندن با حضور 69 بازیکن برگزار شد و بازیکنان در چهار مرحله قرعه کشی شدند.

در پیکارهای انفرادی بازیکنان در مرحله مقدماتی ( 21 بازیکن آخر سیدگذاری) ، دور اول (16 بازیکن سوم سیدگذاری) ، دور دوم (16 بازیکن دوم سیدگذاری) و دور سوم ( 16 بازیکن برتر المپیک) تقسیم شدند و به مصاف هم می‌روند.

نوشاد عالمیان، ملی پوش ارزنده کشورمان در سید 32 با دو بازیکن دیگر از کره شمالی و اکراین مشترک بود که بازیکن کره شمالی خوش شانس تر بود و قرعه را برد تا از دور دوم به مصاف حریفان خود برود.

در مرحله مقدماتی مایوسی آگبتولگو از توگو با رنکینگ 1221 مقابل جوستین هان بازیکن چینی الاصل استرالیا با رتبه جهانی 386 قرار می‌گیرد و برنده این دو بازیکن به مصاف نوشاد عالمیان می‌رود. پیروزی عالمیان مقابل برنده این دو بازیکن کاملاً در دسترس است و در صورت پیروزی وی در اولین دیدار، در بازی دوم خود مقابل تانگ پنگ با رنکینگ جهانی 31 از هنگ کنگ قرار می گیرد

قرعه کشی بخش زنان المپیک نیز با شرکت 69 بازیکن انجام شد که ندا شهسواری، اولین بانوی المپیکی کشورمان با رده جهانی 491 در اولین گام بایستی به مصاف اوشونایکه با رنکینگ جهانی 292 از نیجریه برود. این مسابقه صبح روز هفتم مردادماه برگزار خواهد شد. برنده این بازی مقابل بازیکنی از ایتالیا قرار خواهد گرفت.

در پیکارهای انفرادی زنان نیز همچون مردان بازیکنان در مرحله مقدماتی ( 21 بازیکن آخر سیدگذاری)، دور اول (16 بازیکن سوم سیدگذاری)، دور دوم (16 بازیکن دوم سیدگذاری) و دور سوم ( 16 بازیکن برتر المپیک) تقسیم شدند و به مصاف هم می روند



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()